W dzisiejszej rzeczywistości nie jest już niczym zaskakującym, że biznes angażuje się w działania na rzecz lokalnych społeczności, realizuje projekty i akcje społeczne, wspiera organizacje pozarządowe.
Budowanie pozytywnego wizerunku marki dawno już wykroczyło poza przedmiot działalności danej firmy czy instytucji.
Gdyński OPEC pomaga: fundacjom, ośrodkom i ogniskom opiekuńczym, hospicjom, stowarzyszeniom i osobom niepełnosprawnym. Pomoc przekazywana jest w formie pieniężnej i rzeczowej. Działania przedsiębiorstwa, które poprzez rozwój miejskiej sieci ciepłowniczej, aktywnie zaangażowało się w walkę ze smogiem, nie są przypadkowe. Są to projekty długofalowe, często realizowane na podstawie wieloletnich umów z partnerami.
Bardzo ważnym aspektem naszych działań jest odsuwanie młodzieży od środowisk patologicznych i kreowanie stylu życia opartego o pozytywne wyzwania i cele. Dla nas sponsoring sportowy stanowi przede wszystkim wymiar emocjonalny ze względu na to, że jest alternatywą dla niebezpiecznych zachowań, kształtuje charaktery i pomaga w bezpieczny sposób zużyć nadmiar energii.
Niewątpliwie obecnie kluby są bardziej otwarte na nowoczesne formy współpracy. Dzisiaj to nie tylko mecze z banerami i logo na koszulkach, ale także przemyślane projekty i akcje. Wychodzimy wspólnie na boiska, ulice i odwiedzamy uczniów podczas zajęć wf-u. Bardzo ciekawym rozwiązaniem, z perspektywy wzmacniania przekazu marki, jest także współpraca z pojedynczymi sportowcami, których sukcesy i nazwiska również przypominają o naszym współdziałaniu i pomocy. Warto tu wspomnieć m.in. wspaniałego gdyńskiego sportowca Piotra Suchenię, który z logo OPEC na kurtce w 2017 roku jako pierwszy wbiegł na metę ekstremalnego maratonu na Biegunie Północnym. O tym wspaniałym wyczynie usłyszał cały świat (np. dzięki relacji CNN), a my mamy satysfakcję, że przyczyniliśmy się do tego sukcesu.
Przedsiębiorstwo od lat jest współorganizatorem terenowych warsztatów edukacyjnych pn. „Ciepło dla Trójmiasta” w ramach umowy z Komunalnym Związkiem Gmin „Dolina Redy i Chylonki”. Przedmiotem spotkań jest edukacja ekologiczna dzieci, młodzieży i Seniorów w kontekście korzyści wynikających z rozwoju miejskiej sieci ciepłowniczej. Od kilku lat przedsiębiorstwo współpracuje w zakresie edukacji również z gdyńskim InfoBoxem.
Od 2017 roku na gdyńskim bulwarze odbywają się co roku wiosną zawody dla biegaczy oraz osób niepełnosprawnych, poruszających się na wózkach inwalidzkich. Środki uzyskane z wpisowego od biegaczy przeznaczone są na pomoc dla wybranej wcześniej osoby niepełnosprawnej. Organizatorzy: OPEC, UM Gdynia, Stowarzyszenia Biegamy razem.